Hos Väddö Hantverkstjänst värnar vi om din personliga integritet och eftersträvar alltid en hög nivå av dataskydd. Vår integritetspolicy förklarar hur vi samlar in och använder din personliga information. Vi använder bara personuppgifter till de ändamål vi samlar in dem för och bara så länge det är nödvändigt för ändamålet. Den beskriver också dina rättigheter och hur du kan göra dem gällande. Det är viktigt att du tar del av vår behandling av dina personuppgifter.
Du är alltid välkommen att kontakta oss vid eventuella frågor på jimmy@vaddoht.se.
Vad är en personuppgift och vad är en behandling av personuppgifter?
Bilder och ljudupptagningar som behandlas i dator vara personuppgifter även om inga namn nämns. Krypterade uppgifter och olika slags elektroniska identiteter är personuppgifter ifall de kan kopplas till fysiska personer. Vi kan spara information från när du besöker våra webbplatser. Det kan tex. vara information om vilka sidor du besöker, din geografiska placering och hur länge du stannar på våra webbplatser. Behandling av personuppgifter är allt som sker med personuppgifterna.
I GDPR benämns individer vars personuppgifter behandlas för registrerade.
Som registrerad har du rätt att:
* Veta om vi har personuppgifter om dig, och i så fall vilka.
*Begära rättelse, överföring av uppgifter som du har lämnat till oss eller att vi begränsar behandlingen.
*I vissa fall få dina personuppgifter raderade. Får vi en sådan begäran prövar vi den enligt gällande lagstiftning. Du alltid har möjlighet att avregistrera dig från utskick.
*Rätt att göra invändningar mot viss typ av behandling.
*Rätt att slippa direktmarknadsföring och att invända mot all behandling av personuppgifter som bygger på en intresseavvägning.
Jimmy Hilmersson , 8201140319, Vetevägen 4 är personuppgiftsansvarig. Maila: jimmy@vaddoht.se
Vi kan komma att göra ändringar i vår integritetspolicy. Den senaste versionen finns alltid här på hemsidan.
Vilka personuppgifter samlar vi in?
Du som är kund,leverantör eller konsult. Vi samlar in information om dig som du själv direkt eller indirekt lämnar till oss. Det kan exempelvis vara i samband med en förfrågan eller en offert, när du tex. köper en tjänst.
De personuppgifter som vi samlar in om dig som registrerad är för att kunna upprätthålla ett avtal, en överenskommelse eller för att följa lagstiftningen. Vi sparar inte personuppgifter längre än vad som krävs. När du har haft en kund/konsult eller leverantörsrelation hos oss behöver vi spara dina uppgifter för att fullfölja avtal. Det kommer vi att göra i 10 år.
Hur hanterar vi personnummer?
Vi kommer bara att behandla ditt personnummer när det är klart motiverat med hänsyn till ändamålet. Tex . vid ansökan om ROT/RUT.
Från vilka källor hämtar vi dina personuppgifter?
Utöver de uppgifter du själv lämnar till oss, eller som vi samlar in från dig utifrån dina köp och hur du använder våra tjänster, kan vi också komma att samla in personuppgifter från tredje part ex. Adressuppgifter från offentliga register för att vara säkra på att vi har rätt adressuppgifter till dig. Uppgifter om kreditvärdighet från kreditvärderingsinstitut, banker eller upplysningsföretag.
Vilka kan vi komma att dela dina personuppgifter med?
I de fall det är nödvändigt för att vi ska kunna erbjuda våra tjänster delar vi dina personuppgifter med personuppgiftsbiträde dvs. ett företag som behandlar informationen för vår räkning ,enligt våra instruktioner. Vi har personuppgiftsbiträden som hjälper oss med: tex. IT-tjänster.
Vi kan även komma att dela dina personuppgifter med vissa företag som är självständigt personuppgiftsansvariga. Ex. Statliga myndigheter och företag som erbjuder betallösningar.
Registerutdrag. Vi är alltid öppna och transparenta med hur vi behandlar dina personuppgifter. Informationen lämnas i form av ett registerutdrag . Tänk på att i de fall vi mottar en begäran om tillgång kan vi komma att fråga om ytterligare uppgifter. Legitimering krävs.
Hur skyddas dina personuppgifter?
Vi använder IT-system för att skydda sekretessen, integriteten och tillgången till personuppgifter. Endast de personer som faktiskt behöver behandla dina personuppgifter för att vi ska kunna uppfylla våra angivna ändamål har tillgång till dem.
Datainspektionen/ Dataskyddsmyndigheten är ansvarig för att övervaka tillämpningen av lagstiftningen och den som anser att ett företag hanterar personuppgifter på ett felaktigt sätt kan lämna in ett klagomål till Datainspektionen/ Dataskyddsmyndigheten